lördag 1 augusti 2015

Klubbträning

Sista helgen på semestern, dags att komma igång med cyklingen ordentligt för om bara en vecka är det dags för Mälaren Runt. Idag var det träning på hemmaplan med klubben, två varv gruppcykling på Ingarö med en avstickare till Eknäs och Golfbanebackarna som en bonus på andra varvet.

Eknäs brygga
Cykeln är nyservad med nytt vevparti, kassett och kedja och även uppgraderat till Ultegra. Tyvärr hackade växlarna lite och vid ett tillfälle hoppade kedjan av. Det var lite roligt för jag fortsatte trampa försiktigt samtidigt som jag kollade på kedjan för att se vad som hänt och då fick jag på den igen. Behövde inte stanna alltså. "Rutinerat" sa en av mina medcyklister ;-). Efter fikat kollade mäster Anders på växeln men då funkade allt som det skulle. Såklart. Det var ju under belastning det krånglade.

Golfbanebackarna är ett kapitel för sig, jag har en mental hangup på dem och all kraft tar liksom slut innan de ens har börjat. Det kan i och för sig bero på att de alltid kommer på sista varvet när man inte har de piggaste benen, men ändå. Idag trodde jag ett tag att jag har astma så som det pep när jag flåsade efter luft. Hursomhelst så får man nog säga att jag klarade det med äran i behåll med i alla fall en efter mig.

Fikat efteråt var vi väl värda, bilderna är snodda från medcyklister.

Obligatorisk fika. Den som inte fikat har inte cyklat...
Imorgon väntar 12-15 mil i Sörmland med start i Läggesta. Samling 07.15 i Gustavsberg för samåkning. Finns väl inget bättre sätt att avsluta semestern?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar