söndag 17 januari 2016

Summering 2015

Efter att jag köpte racer våren 2014 har cykelfamiljen utökats med en CX och en MTB, att cykla är helt enkelt så kul och det enda som är lite synd är att jag inte upptäckte detta tidigare i livet men bättre sent än aldrig 
😉
Jag tänkte försöka summera mitt cykelår 2015, detta mitt första hela år som cyklist har jag deltagit i Strängnäsrundan, Skandisloppet, Tjejvättern, Halvvättern, Vätternrundan, Mälaren runt och Tjejgirot på racern och en sjundeplats i Stockholm Rogaining mixed på MTB. Det har blivit 95ggr jobbpendling på CX och totalt drygt 630 mil. Inte illa faktiskt även om det finns en hel del som cyklar bra mycket mer.

Höjdpunkt var nog att gå i mål på Vätternrundan efter 11.39. Hela gruppen samlad och vi klarade målet på sub12 med marginal!

Höstsäsongen blev lång med en mild början på vintern, en del körde racer ända in i december. Men då hade jag fått smak för MTB och prioriterade att köra i skogen. Racern fick gå i vintervila efter service i oktober.



2016 ser jag fram emot Skandisloppet och Vätternrundan som redan är bokat och sen blir det nog fler motionslopp också och mer MTB. Och triathlon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar