måndag 5 oktober 2015

Cykelbild

Igår kväll mekade jag med MTB:n, jag bytte plats på broms-och växelreglage och så bytte jag handtag. För att kolla att allt kändes bra rullade jag lite fram och tillbaka i kvarteret och gjorde lite justeringar. Jag såg att det var fin färg på molnen och kvällshimlen ovan träden och tänkte att jag skulle ta ett kort nere vid vattnet. Kommer dit och färgspelet är verkligen fantastiskt i blått, rosa och orange. Jag ställer cykeln mot staketet och ska ta en bild med mobilen men kommer på att den ligger hemma. Fort hem och hämta den och tillbaka, då har det orange på himlen nästan försvunnit men jag ställer cykeln mot staketet igen och går upp i slänten mot vägen och knäpper två bilder. Det blir som alltid på min smått antika iPhone4 mycket mörkare på skärmen än i verkligheten och jag ser knappt om jag får med cykeln eller inte. Det kommer en person på moped som stannar och tar upp en systemkamera och jag åker hem. 

Bilden lägger jag upp i fbgruppen "cyklande tjejer" och blir riktigt överraskad och stolt över responsen. Nästan 200 har gillat bilden och många snälla kommentarer, bland annat en som bad att få använda den i ett bildspel till sina elever. Och jag som var lite missnöjd över att ha missat det orangea ljuset och dessutom är kameran så klen så bilden är oskarp pga mörkret. 

En riktig lyckträff var det visst i alla fall och cykeln är med :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar