lördag 15 oktober 2016

Förbenade förkylningar

Nu är jag rejält trött på förkylningar och hosta. Jag som mycket sällan är förkyld är inne på min tredje vända bara i höst. Kanske för att jag tränat trots tecken på begynnande förkylning, kanske för att jag börjat träna för tidigt efter förkylning eller kanske har det inte spelat någon roll vad jag gjort eller inte. 

Jag vill ju så gärna kunna träna efter triathlonprogrammet från Aktivitus och förstås också se en utveckling efter de 16 veckorna. Som det är nu är det inte många veckor jag kunnat följa programmet men har ändå gjort så gott jag kunnat. Jag måste nog kontakta dem och höra efter hur jag ska göra med uppföljande test. 

Som om det inte räckte med förkylningar som sätter käppar i träningshjulet så har min sena under vänsterfoten börjat bråka. Det gör ont och ilar ut i tårna vid belastning så någon löpning är inte att tänka på i vilket fall. Nu tänker jag vila tills alla tecken på förkylning (just nu hosta och snuva/nästäppa) är helt borta och några dagar till. Hoppas att även foten fått tillräckligt med vila då, annars blir det fokus på cykling och simning. Tur det finns valmöjligheter i triathlon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar