söndag 6 november 2016

Träningsprogram/coaching?

Egentligen börjar det närma sig dags för nya test och uppföljning efter de första 16 veckorna på träningsprogrammet för triathlon från Aktivitus. Tyvärr har hösten inte alls varit som jag hoppats träningsmässigt, först med återkommande förkylningar och sedan med skada. Löpning har jag helt strukit den senaste månaden sedan jag fått problem med smärta under vänster fot. Det är troligen Mortons neurom och på tisdag ska jag till en som kan fötter för undersökning, sedan får vi se när jag kan springa igen. I och med fullständig vila i två veckor vid den senaste förkylningen så kom jag av mig med träningen och har inte kommit igång igen. Långa lugna pass borde gälla för cyklingen. Simningen funkar bra, har precis börjat på "simträning Deluxe" med Team Snabbare för att få struktur och feedback. Löpningen bör väl ersättas med något, men vad? Kanske jobba styrketräning och core som uppbyggnad och prova crosstrainer som kondition. Stakträning vore inte heller fel inför Halvvasan. Skulle behöva mer personlig coaching och tror nog att Team Snabbares coaching kan passa då de individanpassar och man har en kontinuerlig dialog om hur det går. 

Det är förstås inte gratis men det är pengar jag investerar i mig själv och min hälsa. Så varför inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar