lördag 10 december 2016

Lördagssimning

Idag var jag för sjätte gången uppe med tuppen på en lördagmorgon för att vara med på Team Snabbares "simträning Deluxe". Bra själva grejen att vara med i Deluxegruppen gör det ju liksom värt besväret :-). 

Tog som vanligt plats på snabba banan och överlät övriga banor till ännu snabbare simmare (graderingen är snabba på bana 1 och snabbast på bana 6). Idag hade jag sällskap av två ännu mer nybörjare och var faktiskt snabbast av oss tre. En högst ovanlig men trevlig upplevelse. Först teknikträning med timing av en lite kraftigare benspark som ska vara diagonal mot den arm som sätts i efter andning. Inte helt lätt men tror ändå att jag faktist var diagonal och inte passgångssimmare. Sedan lite andra teknikövningar innan dagens serie där vi skulle simma fyra omgångar av 50, 100 och 200m. 20s vila mellan sträckorna och en minut efter varje set. Bana 1-2 skulle dock köra 150m istället för 200 men jag hann ändå inte sista 150. Men någon dag är jag där. 

Känslan idag var bra, det kändes som att jag hängde med och att jag hade ett hyfsat flyt. Det går fortfarande långsamt men jag simmar på min tröskelfart som är ca 35s/25m. Och på morgonpasset i onsdags skulle jag simma 4x50 med stegrande fart och då var jag nere under en minut på sista 50. Det finns hopp, för att bli snabbare måste man träna på att simma snabbare...

Efter träningen var det fika på kondiset bredvid som vanligt för dem som ville. Stämningen i gruppen är så skön, nya är välkomna och alla är trevliga och delar med sig av erfarenheter. I januari kommer jag att gå över på abbonnemang och börja simma med Deluxegruppen på tisdagkvällar också, hoppas det hjälper mig att utvecklas i min simning. Börjar faktiskt komma till den punkt där simning är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar