söndag 11 augusti 2019

Halvvättern 2019-06-09

Dags för min femte halvvättern och den fjärde med Team Mellanmjölk. Det är ett lite löst sammansatt gäng med cyklister från främst Team Rynkeby med Göran Demnert som kapten. Tina och jag var med och grundade Team Mellanmjölk till Roslagshösten 2014 och det är lite tradition för mig att köra med dem på Halvvättern.



Vi åkte ner till Motala på morgonen och samlades på torget. Planen var att köra ca 28-30 och hålla ihop gruppen hela vägen. Vi hann dock inte ens till Omberg innan Tina och Johanna (som jag åkt bil ner med) hade släppt men resten av gänget höll ihop hela vägen. Det blåste rejält och jag har för mig att det regnade också, tänk vad man glömmer fort... Före Omberg hade även jag tufft att hänga med gruppen en stund men det blev bättre och nerförskörningen från Omberg var riktigt kul.



När det blåser har man ju medvind någon gång i alla fall och då gick det undan! Det blev faktiskt min snabbaste Halvvättern hittills och kul med femårsmedalj.





Väl i mål fick jag vänta lite på Tina och Johanna, jag hann äta, hämta ut mitt diplom och startkit till Vätternrundan och byta om innan jag mötte upp dem vid målet. De hade cyklat på bra men haft lite fler pauser på vägen. Så bilfärd hem igen, en trevlig dagsutflykt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar