söndag 5 mars 2017

Cykling

Skidåkning i all ära och visst har jag börjat fundera på Vasaloppet 2018 men det är nog cyklist jag är i själ och hjärta. Idag hade jag 90 minuter cykling på schemat och tog cyklocrossen ut på Farstalandetrundan. Skulle köra 30 minuter lugnt, sedan 3x10 minuter lite hårdare och avsluta med 30 minuter lugnt. Hade lite svårt att hålla pulsen nere i uppförsbackar men jag tog det så lugnt som det gick och brydde mig inte ett dugg om hastigheten. Efter en timme var jag klar med rundan och körde ut mot Norra Lagnö. 

Det var ett bra val att ta cyklocrossen med dubbar för det var varierat underlag på grusvägarna men nu var det torr asfalt. Det blåste lite kallt men efter jag vänt vid Norra Lagnö blev det medvind och solen tittade fram lite försiktigt. Dubbarna rasslade men annars fylldes jag av känslan av landsvägskörning. Glädje och en känsla av att detta kommer att bli en bra säsong. Längtar efter premiärturen på racer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar