tisdag 18 juli 2017

Olyckor

ÅHar själv varit förskonad från olyckor i år men hört om alltför många cykelkompisar som råkat illa ut. Säsongen började med att en i snabbgruppen som körde strax efter oss kraschade och bröt ett revben på säsongspremiären. Sedan har det droppat in rapporter på sociala medier om olika olyckor, för all del består en stor del av mitt flöde på sociala medier av olika cykel- och triathlongrupper så antalet cyklister är överrepresenterat men ändå. 

Häromdagen kraschade en simkompis som tränar för triathlon under en cykelträning och skrapade upp ansiktet rejält. Efter det var det dags för en annan cykelbekant att gå omkull med MTB och bryta handleden. 
Sist (senast) i raden en annan simkompis som kraschade på cykeln under en triathlontävling och bröt nyckelbenet på inte mindre än tre ställen. 

Alla kommer att bli återställda och jag önskar dem god läkning. Det är dock obehagligt när det kommer så nära att det är folk man verkligen känner som skadas. Och det är under cykling allihop. Folk brukar säga till mig att köra försiktigt och det gör jag. Jag tar inga onödiga risker (tycker jag) men det händer förstås att jag kör snabbt och om olyckan är framme är det ett ögonblicks verk. Håller tummarna att jag får fortsätta vara frisk och hel. Det är ju så kul att cykla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar