söndag 2 juli 2017

Ofrivillig vila

Om bara sex dagar är vi i mål om allt går som det ska. Fem dagar till start i årets stora utmaning, Jotunheimen Rundt. 430km och 4609 höjdmeter tillsammans med tjejerna i Team Svea. På programmet denna helg stod två timmar tempocykling igår och 150km distans idag men det blev inte riktigt så. Efter förra helgens 200km har jag vilat för att kurera en liten förkylning. Och jag har verkligen vilat, har knappt orkat göra någonting på kvällarna. Sambon har varit bortrest på MC-resa i Norge, ett av deras stopp var i Laerdal där starten för loppet går. Får hoppas på lika fint väder som de haft. 
Igår var jag i alla fall med på OW-simningen med Deluxegänget och det funkade bra, inga andningsbesvär och hängde med helt ok på distanssimningen. Var även med på yogan efteråt (jotack, kanske därför jag har ont i axlarna idag) men sedan var jag så trött att jag ställde in det planerade cykelpasset. 
Skönt i alla fall att simningen funkade bra, fick ju ställa in Try Triathlon i tisdags men har en ny chans nu på tisdag. Att simma in lugnt och lite längre verkar vara bra så det ska jag göra. Kom även på att jag kan simma in före träningen nästa gång istället för att missa teknikövningar i början...
Och idag var det cykling. Hängde med Fredrikshofs mellangrupp på hemmaplan istället för distans Tre timmar var utlovat men det var en mycket fikasugen mellangrupp som var tillbaka redan efter 1:45 och 52km. Ganska tuff körning med olika övningar och ovanligt hög puls så jag är nog inte helt återställd heller. 

Detta var det sista cykelpasset före Jotunheimen så uppladdningen blev inte den bästa, bara att hoppas att träningen som är gjord räcker, har i alla fall cyklat 360 mil sedan 1:a januari. Nu vidtar packning, på onsdag åker vi mot Norge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar