tisdag 6 juni 2017

Utesimningspremiär

I fredags var det dags. Team Snabbare hade premiär för säsongens OW-träning i Källtorpssjön vid Hellasgården (OW = Open Water. Öppet vatten alltså, inte svårare än så). Vattentemperaturen var uppfriskande 16 grader och vi var väl ca 10 st modiga som hoppade i. 
Föga graciöst på väg ner i vattnet. 

Jag var lite nervös innan för hur det skulle funka med andningen, vill för mitt liv inte drabbas av SIPE igen men det gick bra. Vi körde lite teknikövningar och avslutade med att simma runt en liten närbelägen ö. Passet var en timme och det blev riktigt kallt om händer och fötter mot slutet. Fingrarna var mer som klor och tårna helt vita. Värst var att jag förlorade styrsel i händerna och det var lite knepigt att byta om efteråt, fick be en simkompis om hjälp att dra ner baddräkten... Bäst var när jag kom tillbaka efter att ha simmat runt ön och coachen sa "kommer du redan". Hm, jag jade hela två andra bakom mig... Nu ska jag bara lära mig navigera också så blir det nog bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar